Monday, October 18, 2010

Kerdil


Saat aku mencari diri,
Aku tidak pasti,
Jalannya kanan atau kiri,
Aku mendengar pinta hati,

Langkahku dulu sangat bendul jalannya,
Compang sini compang sana,
Kotor sini kotor sana,
Tak pernah yang indah, buruk-buruk belaka.

Ya Allah,
Aku mahu bertaubat, aku bertekad,
Hati aku merintih, langkahku terhenti,
Sujudku tidak pernah sempurna, rukukku pun jua,
Saat susah aku mencari diriMu,
Saat aku mewah, aku alpa..

Apa masih ada ruang untukku letak..
Letak diriMu dalam hatiku yang sangat kerdil ini,
Acapkali air mata mengalir hanya namaMu kusebut,
Acapkali senyuman terukir, tidak pula bersyukur padaMu,

Ampunkanlah aku,
Sesungguhnya aku mahu pelindunganMu,
Dahagakan kasih sayangMu, mahukan keredhaanMu,
Tiap detik waktu yang berlalu dan mendatang..
Sentuhlah hatiku ya Tuhanku,
Robeklah hatiku ini,
Aku sangat kerdil di sisimu,
Apa aku mampu ya Tuhanku...
Dari hambaMu yang kerdil ini...

No comments:

Post a Comment